Sposoby na siwe włosy
Kategorie:

15 domowych sposobów na siwe włosy bez farbowania

Avatar
Opublikowane przez Redakcja

Jedną z powszechnych zmian związanych z upływem lat jest pojawienie się siwych włosów. Chociaż na rynku dostępnych jest wiele produktów, mają za zadanie zapobiegać siwieniu, mogą być one drogie i mogą zawierać agresywne chemikalia. Jeśli szukasz naturalnej metody, poznaj X domowych sposób na siwienie włosów bez farbowania.

Przyczyny siwienia włosów

Przyczyn siwienia włosów jest wiele.

  • Jedną z powszechnych przyczyn jest genetyka. Jeśli twoi rodzice lub dziadkowie zaczęli siwieć w młodym wieku, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że Ciebie również to dotknie.
  • Inną potencjalną przyczyną jest stres. Badania wykazały, że przewlekły stres może prowadzić do przedwczesnego siwienia.
  • Kolejne możliwe przyczyny to niedobór witamin, palenie i niektóre schorzenia.

Domowe sposoby na siwe włosy bez farbowania

Istnieje wiele domowych środków zaradczych, które mogą pomóc w zapobieganiu lub opóźnianiu pojawienia się siwych włosów. Należą do nich spożywanie produktów takich jak: imbir, melasa z czarnego paska, amla, czarny sezam, sok z trawy pszenicznej, sok z marchwi, żywności bogatej w katalazę a także suplementów.

Ponadto można wykonywać płukanki, wcierki oraz maseczki na bazie: oleju kokosowego, masła ghee, soku z amarantusa, liści curry, olejku rozmarynowego oraz migdałowego. Wsparcie od wewnątrz oraz od zewnątrz włosów i skóry głowy pomoże Ci skutecznie opóźnić siwienie włosów.

1. Masaż olejem kokosowym

Olej kokosowy jest bogaty w przeciwutleniacze, które pomagają chronić włosy przed uszkodzeniem. Olej kokosowy może również pomóc poprawić elastyczność włosów i zapobiec rozdwajaniu się końcówek.

Aby użyć oleju kokosowego jako środka na siwe włosy, wmasuj go we włosy i skórę głowy przed myciem szamponem. Pozostaw na co najmniej 20 minut przed spłukaniem. Możesz również wmasować przed położeniem się spać i umyć włosy rano.

2. Jedz imbir

Uważa się, że imbir poprawia krążenie i stymuluje wzrost włosów. To także doskonałe źródło przeciwutleniaczy. Dodawaj codziennie łyżeczkę świeżego startego imbiru do dowolnego posiłku lub wypij herbatę z imbirem i miodem.

3. Jedz melasę z czarnego paska

Melasa z czarnego paska jest dobrym źródłem żelaza, miedzi oraz witamin B6 i B12. Te składniki odżywcze są niezbędne do zdrowego wzrostu włosów. Melasę w formie płynnej można używać do przygotowywania posiłków lub dodawać do kawy i herbaty. Alternatywnie produkt ten dostępny jest również w formie suplementów.

4. Sok z Amli

Amla to indyjski owoce bogaty w witaminę C. Witamina C pomaga organizmowi przyswajać żelazo, które jest niezbędne do zdrowego wzrostu włosów. Amlę można spożywać w formie soku (szklanka dziennie) oraz jako olejek z amli do masażu włosów.

5. Czarny sezamu

Tradycyjna medycyna chińska zaleca spożywanie nasion czarnego sezamu w celu zapobiegania i leczenia siwych włosów. Uważa się, że ten środek działa ze względu na wysokie stężenie przeciwutleniaczy i minerałów w nasionach czarnego sezamu. Warto przynajmniej 3-4 razy w tygodniu dodać sezam do swojego posiłku.

6. Masaż ghee

Ghee, który jest rodzajem masła klarowanego, to kolejny popularny domowy środek na siwe włosy. Masło ghee jest bogate w składniki odżywcze, takie jak witamina A, witamina E i kwasy tłuszczowe omega-3, z których wszystkie są korzystne dla zdrowia włosów. Wmasuj ghee we włosy i pozostaw na przynajmniej 15 minut. Następnie umyj włosy szamponem.

7. Sok z liści amarantusa

Amarantus to zboże pochodząca z Ameryki Południowej. Głównym produktem rośliny jest ziarno, które przetwarza się na mąkę. W kontekście siwienia atrakcyjniejszy wydaje się sok z liści amarantusa. Przypisuje się mu właściwości wzmacniające cebulki włosów oraz zapobieganie wypadaniu włosów. Sok z liści amarantusa można stosować 3 razy w tygodniu, nakładając na świeżo umyte włosy.

8. Sok z trawy pszenicznej

Trawa pszeniczna jest bogata w składniki odżywcze, takie jak chlorofil, żelazo, magnez i aminokwasy, które mogą korzystnie wpływać na zdrowie włosów. Sok jest wytwarzany poprzez wyciskanie go z młodych pędów pszenicy. Możesz stosować go w formie soku w ilości 30-60 ml dziennie lub w formie suplementu w proszku dodając łyżkę dziennie do zupy lub koktajlu.

9. Fo-ti (rdest wielokwiatowy)

Fo-ti (rdest wielokwiatowy) to chińskie zioło stosowane od wieków w tradycyjnej medycynie chińskiej. Uważa się, że wspomaga wzrost włosów i zapobiega siwieniu poprzez zwiększenie krążenia krwi w skórze głowy i stymulację mieszków włosowych.

Według tradycyjnej medycyny chińskiej rdest wielokwiatowy uznawany jest za jedną z czterech głównych roślin odmładzających. Fo-ti jest dostępny w formie kapsułek w większości sklepów ze zdrową żywnością. Najczęściej zaleca się stosowanie 1 000 mg Fo-ti dziennie.

10. Pij sok z marchwi

Marchew zawiera dużą ilość witaminy A, która jest niezbędna dla zdrowej skóry i włosów. Regularne picie soku z marchwi może pomóc poprawić zdrowie skóry głowy i zapobiec siwieniu włosów, dostarczając jej składników odżywczych potrzebnych do zachowania zdrowia. Dla pięknych włosów pij codziennie szklankę świeżego soku z marchwi.

11. Produkty bogate w katalazę

Katalaza to enzym biorący udział w produkcji nadtlenku wodoru, który jest niezbędny do zdrowego wzrostu włosów. Pokarmy bogate w katalazę obejmują m.in.: brokuły, brukselkę, ziemniaki, migdały, czosnek oraz kapustę. Spożywanie diety bogatej w te produkty może pomóc poprawić zdrowie skóry głowy i zapobiec siwieniu włosów.

12. Maseczka z liści curry

Liście curry są popularnym składnikiem kuchni indyjskiej. Znane są również ze swoich właściwości leczniczych i od wieków stosowane są w medycynie ajurwedyjskiej. Liście curry są bogate w przeciwutleniacze i mogą zapobiegać przedwczesnemu siwieniu włosów.
Aby zrobić maseczkę z liści curry, zmiel garść świeżych liści i dodaj jogurt naturalny w takiej ilości, aby powstała pasta. Nałóż maseczkę na włosy i pozostaw na 30 minut przed spłukaniem ciepłą wodą. Powtarzaj 2-3 razy w tygodniu, aby uzyskać najlepsze wyniki.

13. Ashwagandha

Ashwagandha w medycynie ajurwedyjskiej jest uważana za „rasayanę”, co oznacza, że ​​pomaga promować długowieczność i ogólny stan zdrowia. Ashwagandha jest również znana jako „adaptogen”, pomagający organizmowi radzić sobie ze stresem. Jedną z głównych zalet ashwagandhy jest to, że może zapobiegać przedwczesnemu siwieniu włosów. Zioło to najłatwiej przyjmować w formie suplementu zgodnie z zaleceniami producenta.

14. Masaż olejkiem migdałowym

Olejek migdałowy jest bogaty w witaminę E i inne niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają odżywiać i kondycjonować skórę głowy. Masowanie skóry głowy olejkiem migdałowym może również pomóc w zwiększeniu krążenia krwi, dostarczając im niezbędnych składników odżywczych.

Aby użyć olejku migdałowego do siwych włosów, masuj skórę głowy niewielką ilość rozgrzanego olejku migdałowego przez 10 minut przed umyciem. Zabieg powtarzaj 2-3 razy w tygodniu.

15. Rozmaryn

Rozmaryn znany jest ze swojej zdolności do poprawy krążenia krwi i wspomagania wzrostu włosów. Rozmaryn jest również bogaty w przeciwutleniacze i może zapobiegać przedwczesnemu siwieniu włosów.

Aby użyć rozmarynu na siwe włosy, dodaj 2-3 krople olejku rozmarynowego do butelki szamponu lub odżywki. Alternatywnie możesz zrobić własny olejek. Nasyp suszony rozmaryn do 1/3 wysokości dowolnej wielkości słoika, a następnie zalej oliwą z oliwek i wstaw na 4-6 tygodni w nasłonecznione miejsce. Następnie przefiltruj olej i używaj do olejowanie włosów.

Naturalne barwniki na pokrycie siwych włosów

Masz dość siwiejących włosów, ale nie chcesz niszczyć włosów żrącymi chemikaliami? Na szczęście istnieje wiele h naturalnych barwników do włosów, które mogą nadać pożądany kolor bez uszkadzania włosów. Wadą tego rozwiązania jest niestety niższa trwałość oraz zazwyczaj konieczność powtórzenia zabiegu do uzyskania pożądanego efektu.

  • blond: rumianek, cytryna, szafran, kwiat nagietka.
  • rude: sok z buraka, sok z marchwi, żurawina
  • brązowe: kawa, liście lawsonii (henna).
  • czarne: kora dębu, orzech włoski, szałwia, pokrzywa.

Poniżej znajdziesz kilka przepisów na płukanki, które mogą pomóc wydobyć naturalny kolor włosów a dodatkowo odżywić włosy.

Płukanka z orzechów włoskich

Aby użyć tej metody, najpierw namocz łupiny orzechach włoskiego we wrzącej wodzie przez 30 minut. Następne odcedź powstały płyn i używaj jako płukanki do włosów. Wywar z łupin orzecha włoskiego podkreśli naturalnych kolor ciemnych włosów oraz doda im nieco blasku.

Płukanka z kory dębu

Kora dębu jest bogata w garbniki, które mogą pomóc przyciemnić włosy. Ponadto może pomóc również przy problemach z przetłuszczającymi się włosami oraz łupieżem.

Wlej do niewielkiego rondelka 500 ml wody i doprowadź do wrzenia. Następnie wrzuć pół szklanki kory dębowej, zmniejsz temperaturę i lekko podgrzewaj przez 30 minut. Kiedy płyn ostygnie przecedź go, a następnie spłukuj włosy odwarem pozostawiając go na włosach przez 15 minut. Na koniec umyj włosy delikatnym szamponem.

Płukanka z herbaty rumiankowej

Herbatę rumiankową można stosować do naturalnego rozjaśnienia włosów blond lub jasnobrązowych. Rumianek zawiera właściwości rozjaśniające, które z czasem mogą pomóc w delikatnym rozjaśnieniu włosów.

Aby użyć herbaty rumiankowej jako naturalnej farby do włosów, zaparz 2 torebki herbaty rumiankowej w szklance wrzącej wody. Pozostaw herbatę do zaparzenia na 15 minut. Wyjmij torebkę z herbatą i nałóż miksturę na mokre włosy. Pozostaw na 30 minut, a następnie spłucz zimną wodą.

Jak zapobiegać siwieniu włosów?

Siwienie włosów jest naturalnym procesem związany ze zmianami zachodzącymi w organizmie wskutek starzenia się. Melanocyty wytwarzają mniej barwnika, przez co zaczynają się pojawiać kolejne siwe włosy. Proces ten można opóźnić poprzez wprowadzenie w swoje życie dobrych nawyków takich jak zdrowe odżywienia, rzucenie nałogów oraz właściwa pielęgnacja włosów.

Witaminy i minerały

Jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić dla swoich włosów (i ogólnego stanu zdrowia), jest upewnienie się, że dostarczasz wystarczającą ilość witamin i minerałów. Witaminy B12 i biotyna, witamina D, witamina E i witamina A są szczególnie ważne dla zdrowego wzrostu włosów. Ponadto minerały takie jak cynk, żelazo, magnez, selen i miedź również odgrywają rolę w utrzymaniu zdrowych włosów.

Jeśli uważasz, że możesz mieć niedobór któregokolwiek z tych składników odżywczych, porozmawiaj ze swoim lekarzem o przyjmowaniu suplementu. Najłatwiej jednak przebudować swoje codzienne menu tak, aby zawierało produkty gęsto odżywcze, czyli te cechujące się wysoką zawartością mikroskładników. Należą do nich wszelkie orzechy i nasiona, podroby, owoce morza, tłuste ryby, jaja, strączki, drób, czerwone mięso, warzywa i owoce.

Rzuć nałogi

Palenie papierosów i nadmierne spożycie alkoholu może prowadzić do przedwczesnego siwienia. Jeśli chcesz jak najdłużej zachować swój naturalny kolor, najlepiej całkowicie unikać tych używek.

Oba produkty wprowadzają toksyny do organizmu, które negatywnie wpływają na zdrowie oraz kondycję włosów. Wyjątkiem jest jednak czerwone wino, które ze względu na wysoką dawkę antyoksydantów może wpływać prozdrowotnie na organizm. Kieliszek wina do kolacji będzie jak najbardziej mieścił się w zdroworozsądkowych ramach spożycia alkoholu.

Chroń swoje włosy przed nadmiernym nasłonecznieniem

Długotrwała ekspozycja na promienie ultrafioletowe (UV) może pozbawić włosy naturalnego pigmentu i doprowadzić do przedwczesnego siwienia. Aby chronić włosy, w godzinach największego natężenia słonecznego załóż czapkę lub inne nakrycie głowy.

Ostrożna pielęgnacja włosów

Niektóre zabiegi (takie jak farbowanie włosów lub używanie wysokiej temperatury) mogą uszkadzać włosy i prowadzić do przedwczesnego siwienia. Jeśli chcesz jak najdłużej zachować swój naturalny kolor, najlepiej całkowicie z nich zrezygnować. Podczas stylizacji włosów zawsze używaj delikatnych pociągnięć i unikaj szarpania lub ciągnięcia za kosmyki.

Podsumowanie

Siwienie włosów to powszechny problem natury estetycznej. W ramach zapobiegania siwieniu warto przed wszystkim zapewnić włosom wsparcie od wewnątrz poprzez zbilansowaną dietę oraz spożywania produktów, które posiadają szczególnie wzmacniające działanie na strukturę włosów.

Ponadto rzucenie palenia i ograniczenie spożycia alkoholu może również pomóc dłużej zachować naturalny kolor włosów. Na koniec pamiętaj o ostrożnej stylizacji włosów i rozważ stosowanie wcierek, maseczek bądź olejków na bazie naturalnych składników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.